Grootste meteen leverbare assortiment van Europa!
Gratis ver- en retourzending  
30 dagen retourrecht  
laat alle resultaten zien
0
Winkelwagentje
 
Jouw winkelwagentje is nog leeg.
0
0
filter
Correctiebrillen

Dolce & Gabbana Zonnebrillen

 
 
 

Produktgroep

Maten

Ken je de juiste grootte voor jouw bril nog niet?
De juiste grootte vinden

features

Type montuur

Glaskleur

             

Prijs in EUR

  • 120 – 200 (57)
  • 200 – 300 (90)
  • 300 – 500 (362)
  • boven 500 (15)
  •  
filter
filter
filter
 
524
 
 
 

gesorteerd op

  • op prijs sorteren (laagste prijs als eerste)
  • op prijs sorteren (hoogste prijs als eerste)
  • order by salesrank
  • Op verschijningsdatum sorteren
filter
 
 
1/11
1/11
2 3 4
9 10 11

Dolce & Gabbana zonnebrillen

„Solo et pensoso i più deserti campi
vo mesurando a passi tardi et lenti,
et gli occhi porto per fuggire intenti
ove vestigio human la reni stampi.“

„Alleen en in gedachte ga ik door de meest onbegaanbare gebieden
met aarzelende, langzame stappen,
en met de ogen onderzoek ik, om te ontsnappen,
waar een menselijk pad het zand heeft gevormd.“

Dit schreef ooit de Italiaanse dichter Francesco Petrarca in één van zijn beroemde sonnetten, en vergat daarbij, dat men dit onbegaanbare ook gezamenlijk doorlopen kan, om daar te komen, waar nog geen pad is gelegd. Dit indrukwekkende bewijs bevestigen Dolce & Gabbana met hun collecties elke dag opnieuw en laten daarbij met hun kunstzinnige vaardigheden zien hoe je kan ontsnappen aan het dagelijks leven en tegelijkertijd de sporen in het zand kan zetten. Daarbij creëren de beide Italiaanse designers met hun creaties unieke droomwerelden, die het toonbeeld zijn van de Italiaanse mode en daarbij altijd barok….sensueel (Dolce Gabbana DG2179)….en sexy (Dolce Gabbana DG4277) is.

De extravagante ideeën (Dolce Gabbana DG6111) van het duo komen weg met een bepaalde Je ne sais quoi (Dolce Gabbana DG4311) en laten alle modeharten (Dolce Gabbana DG2174) sneller kloppen. Maar wie of wat zit er achter het succes van het beroemde modelabel?

fotos2/EO-SEO-dolce-and-gabbana-Zonnebrillen-dames_1271x793.jpg


De geschiedenis van Dolce & Gabbana

Het merk werd opgericht in 1985 en werd populair met haar even sensuele, grappige en gekke ontwerpen in de jaren 80 en 90 bij Milanese modeliefhebbers. Timing is alles. En toch geldt dat niet alleen voor de twee oprichters. Terwijl Domenico Dolce en Stefano Gabbana vaak worden gezien als de gekke kleine broers van Giorgio Armani, Gianni Versace en Gianfranco Ferrè, hebben ze de modewereld op zijn kop gezet.

Onvergetelijk is de manier waarop zij Naomi Campbell of Gisele Bündchen na hun shows in het Palazzo aan de Via San Damiano rondleidden, hoe zij Madonna en Kylie Minogue tot wereldwijde reclame-dragers maakten, hoe ze dat anders zo smaakvolle Milaan akoestisch, optisch, synthetisch zo stimuleerden totdat alle zintuigen zich aanspanden. Bovendien erkenden ze al vroeg de veranderingen in de media en speelden ze een belangrijke rol bij de snelle verschuiven in verslaggeving en presentatie. Als eerste zette ze bloggers op de voorste rijen, wat eigenlijk de stamplaatsen waren van tijdschriftredacteurs, om de 'checks and balances' in de fragiele modewereld opnieuw te beoordelen.

Slechts een eerste stap die het Dolce & Gabbana mogelijk maakte om de digitale wereld over te nemen, van fan-blogger naar het steeds vernieuwende Instagram-account, tot de bloeiende online business. Bovenal zijn de twee ontwerpers uiteraard met hun creatieve handen in de weer. Zo ook bij de keuze om de matig succesvolle lijn D&G niet opnieuw uit te brengen maar in plaats daarvan een verouderde lijn omtrent maatwerk een nieuw leven in te blazen. Dus ook afgezien van de hoogwaardige kleermakerswerken, slaan de beide Italianen nieuwe wegen in. In plaats van zich bij de traditionele couture shows in Parijs of New York op de catwalks te tonen, zoals Armani, Versace of Giambattista Valli deden en doen, houden ze hun eigen Alta-Moda-shows op droomachtige locaties in Capri of Portofino, waarover de redacteuren, bloggers en influencer net zulke fantastische artikelen over de bijzondere stijl van Dolce & Gabbana schrijven, hoewel de designs niet de bijna onderkoelde slagkracht van Miuccia Prada (Prada en/of MiuMiu) of de kunstmatige progressiviteit van Consuelo Castiglioni hebben.

Eén ding is in ieder geval zeker, het duo zou niet zo ver zijn gekomen als het nu is als ze alleen zouden opereren. Want de Milanese Gabbana, die kunst studeerde, en de Siciliaanse Dolce, die al sinds zijn kindertijd had meegewerkt in het naaiatelier van zijn vader, vullen elkaar perfect aan. Hoewel of misschien juist vanwege het modehuis, dat altijd een familiebedrijf blijft, is het principe: "Iedereen doet alles". Beide werken creatief. Maar terwijl Dolce organiseert en het merk naar buiten presenteert, tekent en ontwerpt Gabbana. "Ik ga verder waar Domenico gebleven is", zegt Stefano Gabbana, die als een art director van het merk in het bedrijf werkt en in een interview de samenwerking beschrijft. "En dan gaat hij verder waar ik was gebleven. Hij is geobsedeerd door details, knippen, silhouetten. Ik hou van prints, sieraden, inspiratie. Ik heb hem nodig omdat hij me een structuur geeft en hij heeft mij nodig voor de visie.

Het duale systeem van het voormalige liefdespaar werkt - ook na de scheiding. De een helpt de ander en samen doen ze het beter dan anderen alleen. Ook in dit opzicht zijn ze avant-garde. In het verleden kende men alleen de individuele modeontwerper. Het contrast zit niet alleen in de personages, maar ook in hun sterke en zwakke punten. Daar vullen ze elkaar nagenoeg perfect aan: Stefano Gabbana, de strategische leider van het Italiaanse luxemerk en Domenico Dolce, de kleermaker van het team. "Een collectie van alleen Dolce of een collectie van alleen Gabbana zou ondenkbaar zijn", zei Stefano ooit over het bedrijf, waarbij een levensthema altijd in het middelpunt staat: Italië. Silezië en christelijke motieven geven de nodige luxe, traditie en gevoel. "We hebben alles in Italië: kunst, eten, inspiratie", zei Gabbana in een interview.

Precies deze invloeden en inspiraties komen ook voor in de kledingcollecties van Dolce & Gabbana. "Het is alsof je in de sportschool bent: hoe meer je doet, hoe beter je bent. We zijn vrij! Voor een hoge prijs, maar voor vrijheid is geen prijs te hoog. Dit hier is ons kind. Op Domenico’s en mijn lijst staat geld niet bovenaan. We weten waar we vandaan komen."

Deze roots, in combinatie met het feit dat de twee bekende fans van de voetbalclub Inter Milan zichzelf niet altijd even serieus nemen, zijn het ook de Dolce & Gabbana zonnebrillen zoals de DG2164 of de DG2168 die het merk zo uniek maken. "Ik moet in mijn werk ook kunnen lachen. Als je gelukkig bent, heb je ook geluk in je werk. Je kunt het dan voelen.“

Deze vreugde in combinatie met de creatieve speelsheid (Dolce Gabbana DG4304), de gekke ontwerpen (DG4321)) en de kwaliteit van de items (Dolce Gabbana DG4268) zijn op de neuzen terug te vinden van een hele reeks megasterren zoals Madonna, Monica Belucci, Demi Moore, Kylie Minogue, Brad Pitt of Tom Cruise. Het illustere klantenbestand van het Italiaanse modemerk omvat ook artiesten als Missy Elliot, Beyoncé, Selena Gomez of Mary J. Blige. Dit is slechts één van de redenen waarom vervalsers steeds weer proberen Dolce & Gabbana brillen na te maken.


Dolce_and_Gabbana/Dolce-and-Gabbana-Zonnebrillen_1271x793.jpg


De stijl Dolce & Gabbana zonnebrillen

En bij een poging blijft het, want de brillen met hun bijzondere vormen, interessante patronen en eigen, kleurrijke samenstellingen overtuigen op een absoluut eigenaardige manier, en maken de monturen tot een ware blikvanger. Met D&G vindt iedereen bij elk outfit het passende stuk, welke je look optimaal accentueert of verfijnt. Want Dolce & Gabbana zonnebrillen bieden tijdloze designs (Dolce Gabbana DG4254) met een luxe touch (Dolce Gabbana DG4295) voor onvergetelijke momenten!

Het fenomeen van de Dolce & Gabbana zonebrillen

Deze momenten zijn het waarop de extravagante creaties zoals de Dolce Gabbana Zebra of de geliefde Leo Prints Dolce Gabbana het doel hebben om een heel specifiek gevoel te creëren: "Het modesysteem is meer dan alleen maar een label. Je moet zorgen voor sensatie en emotie - je moet een verhaal vertellen, "legde Stefano uit op "vogue.com.au". "Ik ben dol op Shakespeare! [Dit is een ervaring] tussen fantasie en realiteit!"

Sinds 1995 ontwerpt Dolce & Gabbana brillen en klassiekers zoals de Dolce Gabbana DG2155 en laat zich bij de brilmonturen zoals Dolce Gabbana DG4341 of de Dolce Gabbana DG4342 niet beperken door tradities. Daarom is de succescurve in deze bedrijfstak ook steil omhoog, omdat de Italianen niet alleen hebben gewed op één paard, maar zo veelzijdig is als hun beroemde dierenprenten zoals de Dolce Gabbana LOGO PLAQUE. Een aandeel heeft sinds 2006 ook de Dolce Gabbana brilfabrikant Luxottica. De groep bezit de rechten op de productie en distributie van deze merkbrillen, die volgens de strengste EU-richtlijnen in Italië worden gemaakt.

Een bril van Dolce & Gabbana is een mode statement

De modellen zijn alles behalve braaf - de drager valt op en ziet er brutaal en provocerend uit. De extravagante designerbrillen herken je meteen aan hun oversized look (Dolce Gabbana DG4310) en het dikke kunststof montuur. De authenticiteit van de brilmonturen "Dolce & Gabbana" kan je aan de brillenpootjes in opvallend goud met het merkteken DG herkennen. Bovendien zijn Swarovski-stenen vaak bevestigd aan de brillenpootjes, wat de bril een hele speciale flair geeft - trouw aan het motto "sparkle to shine!". Understatement is anders! Maar wie wil er nou in de massa ten onder gaan?

Dolce Gabbana bril online kopen

Het vinden van de passende Dolce Gabbana bril online is kinderspel met onze zoekfunctie in onze online shop. Wil je een bril kopen, dan kan je je zoekopdracht filteren naar vorm, kleur, materiaal en meer. Onze digitale opticien helpt je met een doelgerichte selectie naar een zonnebril op sterkte voor jouw droombril! Als je niet zeker weet welk montuur of welke kleur bij je past, laat onze Master of Glasses of onze blogger je kennis maken met de kunst van het kopen van een bril. Wie zich echter ter plaatse en zogezegd oog om oog (natuurlijk alleen spreekwoordelijk) wil laten adviseren, is hartelijk welkom in één van onze beide winkels in Hamburg, in het AEZ of in de Ottensener Hauptstraße.

Over ons

Met onze snelle levertijd, inclusief de mogelijkheid om express te verzenden, heb jij je bril snel in handen, dan wel op de neus. Bevalt het model je niet zoals je had verwacht, dan kan je binnen 30 dagen na ontvangst de bril kosteloos aan ons terug sturen (mits de glazen niet voor jou individueel op sterkte zijn gemaakt!). Als je onzeker bent of het montuur bij je past, dan raden we je aan, om eerst de bril zonder sterkte te bestellen.

We wensen je veel plezier met je nieuwe Dolce & Gabbana zonnebril, waarmee je helemaal volgens ons motto "See And Be Seen" in het middelpunt zal staan - of dat nu op het strand, op de catwalk of in het dagelijks leven is.